Acum vom reveni cu o
serie de fapte suspecte, unele mai noi, altele mai pretins vechi din istoria
recentă a celor din conducerea OCPI Braşov
Amintim astfel că prin
respingerile de către registratorul șef Mihai TAUS a două cereri de reexaminare
s-a creat un avantaj nepatrimonial de natură electorală, pentru primarul din
Bran, în funcție de la acea dată, Hermeneanu Gheorghe, aflat în luptă
directă cu viceprimarul Dorel Rareș Rădăcină, drept dovadă stând şi numeroasele
articole din presă apărute, redactate de către primarul Hermeneanu Gheorghe,
precum și flayerele împărțite cetățenilor comunei Bran.
Interesant este și faptul că pentru aceleași
fapte (respingerea celor două solicitări de reexaminare) inginerul șef d-nul
Cristea Bogdan, a fost inculpat în dosarul deschis de către DNA-ST Brașov, cu
nr. 129/2015, rechizitoriul
redactat de către procurorul de caz, Dominte Ciprian Vasile în data de
29.03.2016, fiind trimis în Instanță în luna aprilie 2016.
Și mai interesant este
faptul că deși întreaga responsabilitate pentru întocmirea celor două încheieri
de respingere ale celor două cereri de reexaminare, aparține în totalitate
registratorului șef, d-nul Mihai Taus, conform prevederilor legale,
ACESTA NICI MĂCAR NU A FOST CHEMAT CA MARTOR
Reamintim că acesta,
dl.Taus, a întocmit două încheieri de reexaminare, prin care a respins
solicitările Primăriei Bran, cu nerespectarea dispozițiilor legale în materie
prevăzute de ODG 700/2014, semnând personal cele două încheieri care au fost
comunicate solicitantului.
Oficial acestea s-ar
cam încadra la infracțiunea de ABUZ ÎN SERVICIU, dacă funcționarul public a
obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată
(două acte materiale), prevăzut de art. 132 din Legea 78/2000, raportat la art.
297 Cod penal și art. 35 Cod penal, constând în aceea că în urma cererilor de
reexaminare depuse de Primăria Bran împotriva încheierilor OCPI Brașov – BCPI
Zărnești, dispuse în dosarele 6111/2015 și 6112/2015, având nr. de înregistrare
7673/10.04.2015 și 7374/10.04.2015, după ce a întocmit două
încheieri de reexaminare, prin care a respins solicitările Primăriei Bran, cu
nerespectarea dispozițiilor legale în materie prevăzute de ODG 700/2014,
semnând personal cele două încheieri care au fost comunicate solicitantului.
În fapt, în anul 2015
d-na Băncilă (căsătorită Rădăcină) Andreea, solicită prin depunerea a două
documentații cadastrale, înregistrate la OCPI Brașov, sub nr. 6111 și 6112,
actualizarea informațiilor tehnice, respectiv prima înscriere în sistemul
integrat de cadastru și carte funciară, pentru două terenuri aflate în
proprietatea ei prin cumpărare în anul 2013 de la d-nă Andrecău (fostă Băncilă,
o mătușă mai îndepărtată) Zorina, terenuri pentru care i-a fost reconstituit
dreptul de proprietate, conform prevederilor L 10/2001, prin dispoziții de
primar date de către primarul comunei Bran, Hermeneanu Gheorghe. Prin referatul
întocmit de către inginerul șef se propunea respingerea cererilor de
reexaminare ca și excepție, motivat pe art. 601 din ODG. 700/2014, respectiv,
pe faptul că persoana care a depus cererile nu avea calitatea de persoană
interesată, conform prevederilor ODG 700/2014 și L 7/1996.
D-nul registrator șef,
deși conform art. 603 din ODG. 700/2014, avea obligația de a SOLUȚIONA, prin
încheiere, în termen maximal de 20 zile calendaristice, soluționează cererile
în data de 11.05.2015 (la mai mult de 30 zile de la data depunerii), aprobând
și acceptând excepția propusă de d-nul inginer șef, neanalizând pe fond cele
două documentații atacate de petent.
Din analiza celor două
încheieri de reexaminare nr. 7673/10.04.2015
și 7674/10.04.2015, se
observă că registratorul șef, constată că, în cadrul procedurii de reexaminare,
INGINERUL ȘEF A MENȚINUT SOLUȚIA INSPECTORULUI DE SPECIALITATE ȘI A EMIS
REFERATUL DE RESPINGERE PRIN CARE MENȚINE SOLUȚIA INSPECTORULUI DE CADASTRU,
prin păstrarea numărului cadastral 107083 Bran.
De asemenea,
registratorul șef constată că, petentul invocă erori produse la identificarea
imobilului cu număr cadastral 107083, DAR ACESTE ASPECTE AU FOST INFIRMATE PRIN
REFERATUL DE RESPINGERE ÎNTOCMIT DE INGINERUL ȘEF. Cele două constatări ale
registratorului șef sunt incorecte și nu au legătură cu realitatea lucrărilor
efectuate în soluționarea celor două dosare (conform notei/referatului întocmit de către inginerul șef și înaintată
registratorului șef pentru analiză și aprobare).
Deoarece inginerul
șef, PROPUNE prin referatele întocmite, respingerea cererilor de reexaminare,
bazat pe faptul că persoana care le-a întocmit nu are calitatea de persoană
interesată care să poată solicita reexaminarea în cele două cazuri, fără să
analizeze pe fond cererile, motivarea registratorului șef cum că inginerul șef
menține soluția inspectorului de specialitate, este cel puțin incorectă, neregulamentară
(chiar ilegală), întrucât nu există nici un fel de corespondență între
registratorul șef și inginerul șef referitoare la menținerea sau respingerea
propunerii de respingere a cererilor de reexaminare, FĂRĂ A SE ANALIZA PE FOND
CELE DOUĂ CERERI, ci bazate pe excepția prevăzută de ODG 700/2014 și L7/1996 cu
modificările și completările ulterioare.
Dintre inginerul șef
și registratorul șef, d-nul Mihai Taus,
cel care are o pregătire juridică de specialitate mai bună, este evident
d-nul Taus, respingerea cererilor de reexaminare, motivată pe excepția prevăzută de regulament, fiind o soluție
preponderent juridică și nu tehnică, registratorul șef fiind cel care
era mult mai în măsură să aprecieze dacă soluția propusă de către inginerul șef
era sau nu admisibilă, respectiv dacă persoana care a formulat cererile de
reexaminare avea sau nu calitatea de persoană interesată conform accepțiunilor
ODG 700/2014 și a L 7/1996.
Conform prevederilor
art 485 din ODG 700/2014, registratorul de carte funciară verifică documentația
din punct de vedere juridic astfel încât încheierea de respingere va fi
motivată atât din punct de vedere tehnic cât și din punct de vedere juridic,
dispoziție cu caracter obligatoriu pentru orice registrator/registrator șef de
carte funciară.
Este evident faptul că
registratorul șef nu motivează din punct de vedere tehnic respingerile celor
două cereri de reexaminare, deoarece inginerul șef nu invocă motive de
ordin tehnic la propunerea de respingere a celor două cereri, ci arată doar că
persoana care le-a formulat nu are calitatea de persoană interesată conform
prevederilor art 31 din L 7/1996, în vigoare la momentul soluționării celor
două cereri, adică nu este nici cel care a cerut înscrierea, nici notarul
public care a întocmit actul, nu este nici înscris în cartea funciară potrivit
mențiunilor înscrise în aceasta, nu este nici măcar executantul lucrării, spun
experţii.
Conform prevederilor
art 603 din ODG. 700/2014, registratorul șef este cel care poate DISPUNE,
respingerea/admiterea celor două cereri de reexaminare, semnând personal
încheierile de respingere, soluția finală aparținându-i în totalitate. De
remarcat că încheierile de respingere/admitere care se transmit petentului sunt
semnate și asumate de către registratorul șef și de către asistentul
registrator, inginerul șef nesemnând pe acestea.
Prin respingerile de către registratorul șef
Mihai TAUS a celor două cereri de reexaminare s-a creat un avantaj
nepatrimonial de natură electorală, pentru primarul în funcție de la acea dată,
Hermeneanu Gheorghe,
aflat în luptă directă cu viceprimarul Dorel Rareș Rădăcină, drept dovadă stând
numeroasele articole din presă apărute, redactate de către primarul Hermeneanu
Gheorghe, precum și flayerele împărțite cetățenilor comunei Bran.
Interesant este și faptul că pentru aceleași
fapte (respingerea celor două solicitări de reexaminare) inginerul șef d-nul
Cristea Bogdan, a fost inculpat în dosarul deschis de către DNA-ST Brașov, cu
nr. 129/2015, rechizitoriul
redactat de către procurorul de caz, D. C. V. - nu ăi putem da numele penstru că nu avem încă părerea domniei sale - în data de
29.03.2016, fiind trimis în Instanță în luna aprilie 2016.
Și mai interesant este faptul că deși întreaga
responsabilitate pentru întocmirea celor două încheieri de respingere ale celor
două cereri de reexaminare, aparține în totalitate registratorului șef, d-nul Mihai
Taus, conform prevederilor legale, ACESTA NICI MĂCAR NU A FOST CHEMAT CA
MARTOR, ce să mai vorbim de inculparea acestuia în dosarul DNA ST Brașov cu
nr. 129/2015.
Ca supoziţie speculăm
faptul că poate că acest lucru este explicabil prin existența unor relații de
natură ,,extraprofesională” între procurorul de caz anterior amintit și angajații OCPI Brașov, respectiv domnii Taus Mihai (registratorul șef, din luna iunie 2015-decembrie
2015 fiind detașat la ANCPI București la cererea acestora), Popa Mircea (fost director al
OCPI Brașov, in perioada 2009- octombrie 2012, din luna mai 2015-prezent fiind
detașat la ANCPI București la cererea acestora), Moța Radu (actualul director numit a cărui soție MOȚA Monica
Nadia deține firma de cadastru MaxiCad SRL, cifra de afaceri a acesteia
explodând după ce soțul a fost numit director interimar la OCPI Brașov,
complice al celor doi de mai sus şi uşor de manevrat de aceştia, cu aptitudini
manageriale care tind spre zero, a se vedea numeroasele plângeri formulate de
către persoanele autorizate la ANCPI şi chiar la Parchet!!!), d-na Iordache Iuliana Daniela
(vecină de bloc cu d-nul procuror Dominte Ciprian Vasile, după bârfe și
prieteni apropiați, soțul acesteia Iordache Răzvan, administrând de foarte
mulți ani sub acoperire firma de cadastru SC Topcon SRL cu sediul în
Râșnov, etc), toți cei enumerați mai sus având legătură cu anumite
contracte presupus ilegale, încheiate de către OCPI Brașov, ș. a..
Deşi urmărirea penală
poate fi efectuată cu celeritate, toate informațiile necesare fiind cuprinse în
dosarul DNA ST Brașov nr. 129/2015, acest lucru nu s-a întâmplat în toţi aceşti
ani. De aceea vom continua cu amintirea altor numeroase posibile neregului de la instituţia amintită.
Iulian Rinder