În 26.08.2025 într-un cotidian apărut peste noapte, un „gazetar celebru” basculat în orașul de sub Tâmpa și aparent certat puțin cu gramatica limbii române, își dădea cu părerea într-un articol ce probabil se dorea a fii o anchetă jurnalistică: „Jaful practicat de ,,echipa” Scripcaru continuă în inima Brașovului: acum cazul clădirii din Piața Sfatului nr. 8”.
Atașând de două fotocopii primite de la rivalii politici ai primarului, fotocopii a CF-ului în care este înscris imobilul cu pricina, „maestrul” scria în articol despre cum în data de 27.08.2025 membrii Consiliului Local Brasov vor vota dacă primăria își va exercita sau nu dreptul de preemțiune.
Dreptul de preempțiune poate fi definit ca un beneficiu, legal sau convențional, acordat unei persoane, denumite preemptor, de a cumpăra un bun cu prioritate față de alte persoane, la același preț. Fiind vorba despre o clădire monument istoric, proprietarul vânzător, în cazul de față dl. Moasca Ioan, avea obligația ca printr-o notificare să întrebe primăria dacă dorește sa achiziționeze imobilul la prețul de 160.000Euro, oferit de către un terț promitent cumpărător.

Aruncând cu noroi la adresa consilierului județean PSD, Adrian Oprică (vecin cu vânzătorul) – despre care spunea că este în gașca primarului pe care „anghetatorul” îl hulește de aproape un sfert de secol pentru că edilul a refuzat să-l plătească în anul 2003, dar mai ales pentru a face pe interesantul, acesta consemna:
„Un proiect „invizibil” pe masa Consiliului Local
Această cerere apare pe ordinea de zi a Consiliului Local sub forma Proiectului nr. 83., pentru data de 27.08.2025, dar
* În titlul proiectului nu apare numele adevăratului cumpărător.
* Detaliile privind familia Oprică se regăsesc doar în documentele de specialitate, greu accesibile publicului larg.
Rezultatul? O tranzacție cu impact major asupra patrimoniului istoric este prezentată ca o simplă formalitate administrativă.”
Să le luăm pe rând:
* Fiind vorba despre o proprietate personala a unei persoane fizice, nu putem vorbi despre patrimoniul orașului.
* legislația în vigoare nu prevede ca numele cumpărătorului să fie menționat de către vânzător.
* având în vedere prețurile de vânzare din zona respectivă, vă lăsăm pe Dvs sa vă dați cu părerea dacă suma de 160.000 Euro reprezintă jaful la care făcea referire autorul.

În ceea ce privește modalitatea prin care se realizează o anchetă jurnalistică, dacă tot este vorba despre renumitul consilier județean Adrian Oprică, propunem o scurtă întoarcere în timp, mai exact în anii 2018-2019, pe vremea când domnia sa era consilier local și șeful comisiei de vânzare prin Legea 550/2004 a spațiilor aflate în patrimoniul SC RIAL SRL
Prin HCL Nr. 346 din data de 28 iulie 2016, din aceeași comisie mai făceau parte Ferghete Floriana, Stroe Ioan, iar consilierii locali Neacșu Alexandru, Mara Iulian, aveau calitatea de membri supleanți.
Doi ani mai târziu, mai exact în 21.02.2018, prin împuterniciți Mâțu Ștefan Laurențiu și Tănasă Marius Stelu, soții Oprică Antonin și Oprică Maria (părinții lui Adrian Oprică) în calitate de asociat respectiv administrator al SC CHAMPION PIZZA SRL (CUI 34829926) firmă radiată în 2021, participau și adjudecau licitația organizată de RIAL în vederea înstrăinării a unui spațiu situat în mun. Brașov str. De Mijloc nr. 3.
De menționat este faptul ca pentru aceeași locație evaluată inițial la 45.500 Euro a mai fost organizată o licitație în anul 2015, iar în 2016 reactualizarea a fost făcută de către Daniela la 25.900 Euro, ca mai apoi Macaveiu Consult SRL (CUI 10958796) să stabilească un preț de la 21.700 Euro.

Pentru un al II-lea spațiu situat în mun.Brasov str. Constantin Brâncoveanu nr. 22, evaluat inițial în 2017 la 19.900 Euro și în 2019 reevaluată la 10.315 Euro, licitația organizată în 28.08.2019, a fost câștigată de SC 7 Evenimente Urbane SRL, firma ce aparține în egală măsură doamnelor Oprică Maria și Oprică Nicoleta (soția lui Adrian Oprică). Împuterniciții celor două doamne la respectiva licitație au fost aceeași Mâțu Ștefan și Lepădat Ciprian.